در مقاله قبل به معرفی نوع پارچه ها و طریقه شستشو لباس های تولید شده از این پارچه ها پرداختیم. در این مقاله ادامه این فهرست را به شما معرفی خواهیم کرد.

نایلون

نایلون یکی دیگر از پارچه های مصنوعی است(بر پایه پلاستیک) و از پلیمرهای معمول مورد استفاده، ساخته میشود. نایلون که در دهه 1940 برای اولین بار تولید شد، در ابتدا برای ساخت مسواک و جوراب مورد استفاده قرار میگرفت. اما در حال حاضر میتوان آن را در همه چیز یافت. از چتر نجات تا سیم های گیتار. ..

همانند دیگر مواد مصنوعی، مراقبت از نایلون نیز بسیار آسان است. نایلون را میتوان در لباسشویی و با آب گرم یا سرد شست. (اگرچه توصیه میشود لباس های سفید رنگ را با آب سرد بشویید). برای خشک کردن نیز از خشک کن با حرارت کم استفاده کنید تا لباستان چروک نشود.

پلی استر

پارچه های پلی استر مانند نایلون مصنوعی است که از پلاستیک ساخته شده است. تنها تفاوتی که نوع پلی استر با نایلون دارد، در نوع ریسیدن تار و پود آن است. پلی استر نسبت به نایلون از دوام کمتری برخوردار است ولی با این حال باز هم پارچه مقاومی محسوب میگردد. کم هزینه بودن و عدم چروک شدن از ویژگی های رایج پلی استر است. این پارچه ها در همه چیز، از تیشرت گرفته تا لوازم خانه مورد استفاده قرار میگیرند.

شما میتوانید لباس های پلی استر را همانند لباس های نایلونی بشویید. این لباس ها برای شستشو در ماشین لباسشویی و آب گرم مناسب میباشند. اگر برای خشک کردن آنها از خشک کن استفاده مینمایید، توجه کنید که از حرارت کم برای این امر استفاده کنید.

ریون

این پارچه نیز مصنوعی است که از ترکیب خمیر چوب و دیگر موارد شیمیایی تولید میگردد. گرما و شستشو سبب کاهش و از بین رفتن رنگ آن میشود.
اگر میخواهید لباس های ریون خود را بشویید، باید حتما با آب سرد این کار را انجام دهید و در هوای آزاد آن را خشک کنید.

ابریشم

ابریشم بعنوان یکی از لوکس ترن و مجلل ترین پارچه های موجود در جهان شمرده میشود. این پارچه ها یا بصورت کاملا طبیعی و یا ترکیبی، از الیاف پیله های کرم ابریشم تولید میگردند.
باتوجه به ماهیت ظریف لباس های ابریشمی، اکثر آنها باید خشک شویی شوند. البته انجمن ابریشم بریتانیا میگوید که میتوانید ابریشم را با آب گرم و مواد شوینده بسیار ملایم بشویید. آنها معتقدند که حتی برخی از لباس های ابریشمی را میتوان با ماشین لباسشویی تمیز کرد. اما بهتر است این وظیفه را به خشک شویی بسپارید. ابریشم ارزان نیست!

پشم

پارچه پشمی نیز یکی از اساسی ترین پارچه های موجود در جهان است که برای لباس های گرم از جمله ژاکت، کلاه و کت استفاده میشود.
لباس های پشمی نیز اکثرا قابل شستشو در ماشین های لباسشویی هستند ولی جهت اطمینا حتما برچسب راهنمای درج شده در لباس را قبل از شستشو چک نمایید. چیزی که میتوان با اطمینان گفت این نکته است که به هیچ وجه این لباس ها را با خشک کن، خشک نکنید.

«نحوه شستن انواع پارچه ها (قسمت اول)»

مطالب مرتبط
نظر بدهید