لباس‌های تنگ چسبان

اگر می‌خواهید لاغر و بلند به چشم بیایید، پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان یک اشتباه بزرگ است. اگر در لباسی حس تنگ بودن دارید،‌ اگر لباستان پس از پوشیدن چین های افقی پیدا کرد و یا اگر حرکات بدنتان نمایان بود، باید این لباس را از کمد لباستان خارج کنید. لباس های خیلی تنگ نه تنها احساس ناخوشایندی به شما میدهند، بلکه می‌توانند شما را چاق و کوتاه هم نشان دهند.

دامن‌های چین‌دار

دامن چین‌دار شما را عریض‌تر نشان می دهد،‌ بنابراین قدتان را کوتاهتر نشان داده و چاق‌ترتان می کند. خانم هایی که حتی کمی اضافه وزن دارند باید از پوشیدن این‌گونه دامن ها خودداری نمایند. این دامن ها که به دامن های پلیسه دار هم معروف هستند در دهه ۵۰ میلادی بسیار محبوب بودند و علاقه مندان زیادی داشتند اما امروزه در پوشیدن آن‌ها باید به شدت دقت کرد.

جین‌های تنگ

این نوع از شلوار ها نیز شما را به مشکل لباس های تنگ دچار میکنند و برای زنان بسیار لاغر مناسب است. تنها به این دلیل که شلوارهای جین تنگ در همه سایز ها قابل تهیه هستند دلیل نمی‌شود که کسی هم که دارای اضافه وزن است یا پاهایی درشت تر از حالت عادی دارد از آن ها استفاده کند.

شلوارهای چهارخانه

لباس چهارخانه نیز‌ داستان مخصوص به خود را دارد. لباس های چهارخانه با توجه به طرح و رنگ و دوخت آنها، می‌تواند شما را چاق‌تر و کوتاه‌تر جلوه دهد. البته می‌توان یک استثنا در این موضوع قائل شد. اگر پاچه های شلوار بلند و کشیده باشد و طرح چهارخانه بسیار نازک باشد می‌توانید باکمی اغماض آن را بپوشید. البته بازهم عجله نکنید و از دوستان یا خانواده تان که با شما صادق و راحت هستند سؤال کنید که این شلوار آیا شما را چاق‌تر نشان می‌دهد یا نه؟

شلوارهای کوتاه

این نوع از شلوارها با توجه به اینکه از نظر بصری، خط شکستی، در نگاه بیننده ایجاد می‌کنند می‌توانند شما را کوتاه‌تر از آنچه هستید نشان دهند. بنابراین باید توجه کنید که اگر کمی قدتان کوتاه است یا اضافه‌ وزن دارید در استفاده از این نوع شلوارها دقت نمایید.

نکته: بنابراین شلوارهای چهارخانه و کوتاه بدترین انتخاب برای آدم های چاق و کوتاه قامت است.

پلیورهای گشاد

این نوع از لباس ها که طبعا در زمستان استفاده می‌شود با توجه به اینکه از نوع لباس های کلفت و پشمی به‌حساب می‌آیند، حجم زیادی دارند و باعث می‌شوند که شما چاق تر دیده شوید. بعضی از این لباس ها یقه اسکی هستند که چاق شدن و کوتاه تر به نظر رسیدن شما را تشدید می‌کنند. برای اینکه هم گرم بمانید و هم لاغرتر به نظر برسید باید به جای پوشیدن لباس‌های کلفت و پشمی، استایل چند لایه پوشیدن را انتخاب نمایید.

کاپشن های پف‌دار

نوعی از کاپشن ها هستند که به ظاهر برای اسکی مناسبتر هستند تا برای خیابان. این نوع از کاپشن ها با حبس کردن هوا در خود و در لایه‌های درونی به‌نوعی عایق تبدیل‌شده و نمی‌گذارند حرارت از آن خارج شود؛ بنابراین هوا گرم مانده و سرما نمی‌خورید؛ اما همین لباس‌ها با توجه به حجمی که پیدا می‌کنند باعث می‌شوند که چاق به نظر برسید.

کفش هایی که دور مچ پا را می‌گیرند

برخی از کفش ها دور مچ پا را به طور کامل در بر می‌گیرند. این نیز همانند شلوارهای کوتاه موجب  شکست خط نگاه می‌شود و شما را کوتاه تر و چاق تر نشان میدهد. پس بایستی در انتخاب کفشی که به پا می‌کنید خیلی دقت کنید تا انتخابی درست و مناسب داشته باشید.

کمربندهای پهن

این نوع از کمربند یک خط افقی بزرگ و پهن به وسط لباس شما اضافه می‌کند که می‌تواند بیشتر به ضرر شما تمام شود تا خوشتیپ کردنتان. اگر رنگ این نوع کمربند شفاف و تند باشد می‌تواند این عریض بودن را بیشتر نشان دهد و بنابراین شما چاق‌تر به نظر برسید. پیشنهاد میکنیم اگر کمر باریکی ندارید از کمربند استفاده نکنید.

پوشاندن گردن

یکی از مواردی که می‌تواند بالا تنه شما را کوچک نشان دهد، پوشاندن گردن است. این‌که یقه اسکی می‌پوشید یا گردنبند بلند و بزرگی به گردن می‌اندازید یا دستمال‌گردن می‌بندید چندان فرقی نمی‌کند. مهم این است که پوشاندن گردن بالا تنه شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهد و این موضوع باعث چاق‌ تر دیده شدن شما می‌شود. بنابراین در استفاده از مواردی که گفته شد دقت کنید.

لباس پوشیدن درست و صحیح یک هنر است که می‌تواند اندام های شما را زیباتر نشان دهد. این هنر اگر درست استفاده نشود می‌تواند آنچه برنامه‌ریزی کرده اید را کاملا از بین برده و نتیجه ای معکوس داشته باشد. پس برای درست پوشیدن بیشتر تلاش کنیم و انتخاب‌های بهتری داشته باشیم.

مطالب مرتبط

2 نظر

نظر بدهید