آیا روشی وجود دارد نحوه شستن کفش کتانی با ماشین لباسشویی را یاد بگیریم؟ بله. این کار امکان دارد و شما هم می‌توانید با انجام قانون‌های ساده‌ای کفش‌های خودتان را با ماشین لباسشویی هم بشورید. به خواندن ادامه دهید و با مقاله های جذابی که در مورد ماشین لباسشویی است، آشنا شوید.

آماده کردن برای شستن

قبل از اینکه کفش‌ها را درون ماشین لباسشویی قرار دهید تا کار شستن آغاز شود  بهتر است کارهایی را برای مهیا کردن کفش خودتان انجام دهید. پس به خواندن مقاله نحوه شستن کفش کتانی با ماشین لباسشویی ادامه دهید.

ابتدا بایستی بند کفش ها را بازکنید. شما می‌توانید آن‌ها را جداگانه و یا همراه با کفش‌هایتان داخل ماشین قرار دهید. ولی بهتر است جداگانه بشویید، زیرا ممکن است کثیفی و جرم های موجود در کف کفش را به خود جذب کند.

اگر کفش‌های شما بیش از حد کثیف است بهتر است قبل از لباسشویی با استفاده از مسواک و تکاندن آن‌ها درون سطل اشغال کمی تمیزتر کنید، می‌توانید چمن‌، سنگ و هر آنچه که ممکن است به کف کفشتان چسبیده باشد را با تکاندن خارج کنید. حالا می‌توانید کفش‌هایتان را داخل لباسشویی قرار دهید.

از برنامه های شستشو ماشین لباسشویی مطلع باشید

برنامه های شستشو ماشین لباسشویی بر اساس سرعت آن تهیه‌ شده است. این به این معنی است که استفاده از برنامه ملایم‌تر در شستشو، باعث خواهد شد کفش‌های شما در اثر شستشو اصطکاک و برخورد کمتری با هم داشته باشند و این نکته باعث خواهد شد تا احتمال پارگی و آسیب دیدن کفش‌هایتان بسیار پایین بیاد. خوشبختانه اطراف کفش‌های ورزشی معمولاً در مقابل برخورد  مقاوم هستند و این باعث خواهد شد، تنش و ضربه کمتری به کفش برخورد کند. بنابراین از برنامه شستشو ملایمی استفاده کنید. نوع آب را هم، آب سرد را انتخاب کنید.

محافظی برای کفش

یکی دیگر از راه هایی که کفش‌ شما و حتی محفظه داخلی ماشین لباسشویی شما را از برخورد های مخرب، حفظ خواهد کرد استفاده از یک محافظ به دور کفش است، برای این کار می‌توانید از حوله، تی‌شرت و یا پتو استفاده کنید. فقط همان‌طور که می‌دانید از وسایلی استفاده نکنید که خودشان از بین بروند. برای مثال از حوله سفید با کفش بسیار کثیف خودتان استفاده نکنید. بدانید که با کفش کثیف هیچ‌چیز دیگری تمیز نخواهد شد. نکته دیگر کاملاً واضح است و این است که اگر کفش شما وزن زیادی دارد هیچ‌ وقت از ماشین لباسشویی استفاده نکنید، زیرا آن را دچار آسیب خواهید کرد. مثل کفش‌های بسکتبال!

کیسه محافظ

اگر شما می‌خواهید که بند کفش‌هایتان را هم در ماشین بشورید توصیه می‌کنیم که آن‌ها را داخل کیسه‌ای سوراخ‌دار قرار دهید تا به‌ جایی گیر نکند. خوب شسته شوند. کیسه‌های محافظی برای این موارد وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بندها خوب شسته شوند و به دور دیگر لباس‌ها پیچیده نشوند. وقتی هم که نمی‌خواهید از لباسشویی استفاده کنید، در مسافرت‌ها از این کیسه‌ها برای حمل وسایل کوچک خودتان استفاده کنید.

مقدار مناسب مواد شوینده

این‌ یک انتخاب توسط شما است، اگر حس می‌کنید وسایلی که داخل لباسشویی دارید باید با کفش کثیف شما شسته شوندو در نتیجه نیاز به ماده شوینده بسیاری دارد، سخت در اشتباهید. فکر اینکه استفاده زیاد از مواد شوینده باعث تمیزتر شدن می‌شود، یک تصور غلط است، استفاده بیش‌ازحد باعث خواهد شد که کف بسیاری تولید شود و کفش‌ها و لباس‌ها خوب در هم شسته نشوند. از طرفی ممکن است باعث رنگ گیری شدید وسایل باهم شود؛ بنابراین تا جایی که امکان دارد از مواد شوینده به میزان مناسب استفاده کنید و در مورد استفاده از مواد شوینده زیادتر، مقاومت کنید. ولی ما توصیه میکنیم که کفش خود را با دیگر لباس ها نشویید.

نکته: بهترین ماده شوینده برای شستن کفش کتانی با ماشین لباسشویی ، مایع لباسشویی به همراه نرم کننده لباس است.

شیوه درست خشک‌ کردن

بسیاری از مردم کفش‌ های خودشان را با خشک‌کن‌( در معرض حرارت ) خشک می‌کنند، ولی شما این کار نکنید!

زمانی که برنامه شستشو تمام شد و کفشتان را از ماشین خارج کردید، آب اضافی خارج شده است بنابراین بهترین روش، استفاده از یک پنکه بادی است. کفش های خود را در مجاورت آن قرار دهید. اگر پنکه ندارید می‌توانید کفشتان را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا باد آن را خشک کند. باد به کاهش زمان خشک شدن کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط
نظر بدهید