برچسب مراقبت را بررسی کنید. اطلاعاتی از قبیل شستن با دست، شستن با ماشین، شست و شو با آبگرم و یا سرد و دیگر اطلاعاتی از این دست بر روی برچسبی که تولید کننده بر روی لباس درج کرده، ثبت شده است. برچسب تولید کننده اولین راهنمای شما خواهد بود تا اطمینان حاصل کنید که لباس هایتان در حین شستشو  و خشک کردن تغییر حالت نداده و  کوچک یا کشیده نشود.

برای آبگیری لباس را نچلانید

لباس های خود را قبل از خشک شدن هرگز نچلانید. برای حذف رطوبت اضافی فقط کافیست که لباس را بر روی یک حوله تمیز و ضخیم پهن کرده و از پایین شروع به رول کردن کنید. با این کار به بافت لباس آسیب وارد نشده و آب اضافه آن گرفته میشود.

بسته به اطلاعات درج شده بر روی برچسب تولید کننده میتوانید از اسپینر ماشین لباسشویی نیز برای آبگیری لباس استفاده نمایید.

لباس بافت را روی سطح صاف خشک کنید

 این لباس ها را برای خشک شدن روی یک سطح صاف قرار دهید تا خشک شوند. این لباس ها پس از خیس شدن سنگین میشود و هنگامی که برای خشک شدن آویزان گردند الیاف و بافت آنها دچار کشیدگی شده و حالت اولیه خود را ازدست خواهد داد.

جا رختی مناسب استفاده کنید

هنگامی که لباس را در کمد آویزان می کنید، از چوب لباسی مناسب استفاده کنید. اگر جا رختی خیلی بزرگ و یا بیش از حد کوچک باشد، میتواند به لباس شما تغییر شکل دهد.

«راهنمای کامل شستن لباس با ماشین لباسشویی را در این مقاله سافتلن بخوانید»

تیشرت ها را تا کنید

ژاکت ها، سوییت شرت و تی شرت های خود را تا کرده و در کمد قرار دهید. این کار از کشیده شدن و تغییر حالت پیشگیری میکند.

دکمه های لباس را باز کنید

زمانی که لباس های مردانه را در کمد آویزان میکنید، دکمه های آن را باز بگذارید. اگر این کار را انجام ندهید، مرور زمان میتواند باعث تغییر حالت در لباس گردد.

 

مطالب مرتبط

2 نظر

نظر بدهید