ماشین لباسشویی برای هر خانه یک وسیله ضروری است که معمولا قیمت بالایی دارد. بنابراین بایستی از اشتباهاتی که به آن آسیب میزند اجتناب کرد. ما در این مقاله به 7 مورد از این خطاها که میتواند دفعتا و یا به مرور زمان به ماشین لباسشویی آسیب برساند میپردازیم.

زیپ ها

زیپ لباس ها میتواند به بدنه داخلی ماشین لباسشویی آسیب جدی وارد کرده و یا بر روی درب شیشه ای آن خط بیاندازد. قبل از روشن کردن دستگاه حتما زبانه ی زیپ لباس ها را به پایین کشیده و قفل کنید.

سکه ها

نوع دیگری از فلزات که آسیبی زیان بار به ماشین لباسشویی وارد میکند، سکه های بجا مانده در جیب شلوار است. سکه ها بسیار بیشتر از زیپ میتواند به سطل ماشین لباسشویی آسیب برسانند. قبل از ریختن لباس ها به داخل ماشین لباسشویی حتما جیب های آن را بررسی نمایید.

آب سرد

اگرچه شستشو با آب سرد باعث صرفه جویی در انرژی و کاهش چین و چروک لباس ها میشود ولی در طولانی مدت کارایی ماشین لباسشویی شما را کم کرده و از کیفیت آن خواهد کاست. اگر از آب سرد استفاده میکنید میبایست در دوره های منظم اقدام به بررسی و سرویس نمایید.

پیشنهاد میکنیم اگر از آب سرد استفاده میکنید حداقل یکبار در ماه دستورالعمل زیر را رعایت کنید:

ماشین لباسشویی خالی را در دمای بالا تنظیم کنید و یک فنجان سرکه داخل آن بریزید. اجازه دهید تا با دور تند کار کند. این اقدام باعث میگردد رسوبات ایجاد شده در ماشین لباسشویی از بین برود.

لباس خیس

پس از شستشو، لباس ها را از ماشین خارج کرده و اقدام به خشک کردن آنها نمایید. زیرا پس از مدتی هم لباس ها و هم محفظه ماشین لباسشویی بویی نامطبوع به خود میگیرند.

هنگامی که به هر دلیلی نمیتوانید بلافاصله پس از شستشو اقدام به پهن کردن لباس ها نمایید، آنها را در یک سبد پلاستیکی ریخته و در فضای آزاد قرار دهید. حتی اگر فرصت این کار هم مهیا نشد، درب ماشین را باز گذاشته تا احتمال بوگرفتن یا کپک زدن، کاهش یابد.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده

چنانچه بیش از حد مجاز از مواد شوینده استفاده نمایید، ممکن است مواد صابونی بر روی لباس ها باقی بماند و به مرور زمان سنسور های حساس به کف را از کار بیندازد. حتما راهنمای کاربری ماشین را بررسی نمایید تا بدانید چه میزان مواد شوینده برای آن مناسب است. اگر از ماشین لباسشویی مدرنی استفاده میکنید بایستی حتما به میزان مناسب از مواد شوینده استفاده نمایید.

برق بیش از حد

افزایش به یکباره قدرت برق موجب آسیب رساندن به مدار و ذوب شدن قطعات پلاستیکی میگردد. جهت حفاظت از تمام لوازم گران قیمت برقی از محافظ برق استفاده نمایید. پیشنهاد میکنیم در صورت عدم استفاده ماشین لباسشویی، آن را از برق جدا نمایید.

شستشو بیش از حد

ماشین لباسشویی شما شاید بتواند سخت کار کند ولی مطمئنا فشار آوردن و پر کردن بیش از گنجایش آن از لباس های کثیف میتواند موجب سایش و آسیب رساندن به محفظه و یاطاقان ماشین شود.

حتما قبل از استفاده، راهنمای دستگاه را مطالعه فرمایید تا متوجه حداکثر وزن تایید شده شوید.

مطلب زیر را از دست ندهید:

«لباس‌ها را چگونه خشک کنیم که بعد از شستن تغییر حالت ندهد»

مطالب مرتبط

3 نظر

نظر بدهید