رنگ قهوه ‌ای از رنگ های محبوب فصل سرما است و یک لباس قهوه ای در پاییز و زمستان انتخابی مناسب و هماهنگ با فضای خاص این فصول است. اما این رنگ به عنوان یک رنگ خنثی و گرم شاید کمی کسل کننده و تکراری باشد.

به همین دلیل خیلی ها علاقه ای به پوشیدن لباس قهوه ای ندارند. کلید موفقیت استفاده از رنگ قهوه‌ای در استایل و پوشش شما، ترکیب کردن آن با رنگ های دیگری است که به آن تنوع و زیبایی بدهند و از حالت کدر و خموش خارج کنند.

اما کدام رنگ ها با رنگ قهوه ای ست می شوند؟ شاید تصور کنید رنگ قهوه ای را به عنوان یک رنگ خنثی می‌توان با هر لباسی ست کرد اما نتیجه چیز جذابی نخواهد شد.

در این مقاله ما سه رنگ زیبا و جذاب را که ترکیبی عالی با رنگ قهوه‌ای به وجود می‌آورند و می‌توانند کامل کننده استایل پاییزی شما باشند به شما معرفی می‌کنیم.

 

ست اول: لباس قهوه ای با قرمز تیره

ترکیب رنگ قهوه ای با زرشکی یا بنفش تیره ممکن است دشوار به نظر برسد چون هر دور رنگ های تیره و نسبتا مرده ای هستند و جزو رنگ های فام محسوب نمی شوند.

علاوه بر این قهوه ای و زرشکی هر دو تقریبا گرم به شمار می‌روند و شاید ترکیب تنهای این دو جالب از کار در نیاید اما حضور یک رنگ سوم می تواند این کار را ساده و ممکن کند مانند ترکیب قهوه ای با زرشکی و قرمز تند که هماهنگی بیشتری بین این دو بخش به وجود آورده است و تیره بودن دو بخش اصلی را جبران کرده است.

اولیویا پالرمو استاد ترکیب های غیر منتظره و خاص اما موفق است که او نیز این ترفند را در ترکیب با لباس قهوه‌ای به کار برده و نتیجه ای زیبا و عالی گرفته است.

ست کردن لباس مشکی با قرمز تیرهست دوم: رنگ قهوه ای و رنگ آبی روشن

اگر به چرخ رنگ توجه کنید رنگی که در مقابل رنگ قهوه ای قرار می‌گیرد طیف آبی است یعنی طیف ‌های مختلف آبی رنگ مکمل قهوه ای هستند و بیشتر این طیف ها را می‌توان با رنگ آبی روشن همراه کرد.

تضادی که بین این دو فام به وجود می‌آید زیبایی خاصی دارد و گرمی رنگ قهوه ای را متعادل می کند و ترکیبی آرامش بخش اما گرم و متناسب پدید می‌آورد.

«با انواع پارچه و نحوه صحیح شستشوی آنها آشنا شوید»

البته در این ترکیب بهتر است مقدار رنگ آبی کمتر باشد و قهوه‌ای رنگ غالب مجموعه باشد تا تعادل  بهتری بین آن‌ها برقرار گردد.

پس اگر به دنبال یک شال رنگی و شاد برای استفاده با مانتو و پالتوی قهوه‌ای خود هستید رنگ آبی روشن یا فیروزه‌ای را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ست کردن لباس قهوه ای و آبی روشن

ست سوم: رنگ قهوه‌ای با مشکی

در گذشته پوشیدن رنگ مشکی با رنگ قهوه ای از اشتباهات مد شمرده می‌شد اما حقیقت این است که این ممنوعیت شامل طیف های تیره قهوه ای است و طیف های روشن تر را به راحتی می توان همراه با رنگ مشکی پوشید و ترکیبی زیبا و متعادل به وجود آورد که رنگ های موقر و تیره و خنثی در خود دارد.

حال اگر یک پالتوی قهوه ای کمرنگ (شتری، کرم تیره و طیف‌های دیگر قهوه‌ای روشن) دارید و نمی دانید چه شلواری برای پوشیدن با آن مناسب است رنگ مشکی را که بالاترین و ساده ترین رنگ ها است به شما پیشنهاد می‌کنیم.

البته برای تنوع بیشتر می توانید یک رنگ شاد سوم هم به این مجموعه اضافه کنید مثل طلایی یا زرد تا استایل شما شادتر و گرم‌تر شود.

ست کردن لباس مشکی و قهوه ایچطور رنگ لباس هایمان را از آسیب دیدن حفظ کنیم؟

برای حفظ رنگ لباس ها از آسیب دیدن، باید نکات زیر را رعایت کنید:

برچسب لباس را بخوانید. برچسب لباس همیشه حاوی اطلاعات مهمی در مورد نحوه شستشو، خشک کردن و نگهداری لباس است. توجه به این اطلاعات به شما کمک می کند تا لباس خود را با روش صحیح بشویید و از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید.

لباس های جدید را قبل از پوشیدن بشویید. لباس های جدید اغلب رنگ پس می دهند. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است لباس های جدید را قبل از پوشیدن، یک بار با آب سرد بشویید.

از آب سرد برای شستشوی لباس های رنگی استفاده کنید. آب گرم باعث می شود رنگ لباس ها محو شود.

از مواد شوینده مخصوص لباس های رنگی استفاده کنید. این مواد شوینده حاوی موادی هستند که از رنگ لباس ها محافظت می کنند. برای مثال استفاده از مایع مشکین شوی برای شستن لباس های مشکی بسیار مناسب است.

لباس ها را در ماشین لباسشویی با چرخه کوتاه و دور آرام و با مایع لباسشویی بشویید. این کار به جلوگیری از آسیب دیدن لباس ها کمک می کند.

لباس ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. نور مستقیم خورشید باعث محو شدن رنگ لباس ها می شود.

لباس ها را در صورت امکان در سایه خشک کنید. اگر مجبور هستید لباس ها را در معرض نور خورشید خشک کنید، آنها را به صورت پشت و رو آویزان کنید.

«برای جلوگیری از بور شدن لباس‌های مشکی و تیره استفاده از مشکین شوی سافتلن را فراموش نکنید»

مطالب مرتبط