همه ما روزانه با اتو کردن لباس های مختلف سر و کار داریم، اما گاهی اوقات با توجه به جنس لباس و نوع پارچه آن با مشکل مواجه می شویم. در این مطلب سعی کرده ایم تا با آوردن چند تکنیک و ترفند این مشکل را به حداقل برسانیم.

راهی برای اتو کشی راحت

برخی از اتو های قدیمی اتوکشی لباس ها را با مشکل مواجه می کنند، اگر شما نیز از این اتوها استفاده می کنید، ما به شما توصیه می کنیم یک تکه فویل آلومینیوم را کمی بزرگتر از اندازه کف اتو ببرید و به کف اتو بچسبانید. تا اتوکشی شما راحت تر صورت گیرد.

اتو کردن لباس از پشت

سعی کنید لباس، روسری، مقنعه و چادر را از پشت اتو کنید این کار باعث می شود رنگ لباس شما حفظ شود و در ضمن اگر اتو رد یا اثری بر پارچه گذاشت از پشت دیده نشود.

طريقه اتو کردن آستین ها

برای اتو کردن آستین ها، ژاکت یا لباس موردنظر را آویزان کنید و آستین را به صورت افقی بر روی میز اتو قرار دهید و اتو بکشید.

طريقه اتو کردن يقه

برای اتو کردن یقه لباس های مردانه همیشه یقه را باز کنید و از پشت، آن را اتو بزنید. سپس یقه را آن گونه که باید، تا کنید و مجددا اتو بزنید و برای اتو کردن يقه بلوز از یک سو تا وسط اتو کرده و سپس این کار را از سوی دیگر تکرار کنید. هرگز سرتاسر يقه را همزمان اتو نکنید؛ زیرا با این کار، پارچه به یک سو کشیده شده و یقه چروک می شود.

اتو کردن لباس

طريقه اتو کردن سرشانه لباس

 در بسیاری از میزهای اتو قسمتی برای اتو کردن سرشانه های لباس تعیین شده است. اگر شما میز اتو ندارید و می خواهید سرشانه کت یا ژاکت و … را اتو کنید چه می کنید؟

این تکنیک را امتحان کنید:

حوله را تا کرده و دور دست خود بپیچید و در زیر قسمت شانه لباس قرار دهید و اتو را آرام روی شانه لباس بگذارید.

«با روش های از بین بردن رسوب اتو و تمیز کردن سوختگی های کف اتو آشنا شوید»

از بین بردن خط اتو

آیا تا به حال خواسته اید که خط اتوی شلوار را عوض کنید یا دمپای شلوار را باز کنید، اما خط اتوی قبلی، لباس را نازیبا کرده باشد؟

برای این مشکل هم راه حلی وجود دارد. اسفنجی آغشته به سرکه سفید را روی محل مورد نظر بمالید تا خط اتوی قبلی برطرف شود. سپس شلوار را بشویید و دوباره اتو کنید.

نکته : اگر می خواهید در هنگام اتو کردن تار و پود لباس شما آسیب نبیند و رنگ آن دچار مشکل نشود، رعایت این نکته نیز مهم است که حتما لباس خود را با شوینده های مناسب بشویید.

انتخاب پودر لباسشویی و مایع لباسشویی مناسب بسیار مهم است، زیرا تاثیر زیادی در نگهداری از الیاف لباس و تثبیت رنگ آن دارد.

اگر شما نیز تجربه ای در این زمینه دارید آن را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. همینطور می توانید سوالات خود را در قسمت کامنت مطرح کرده تا در اسرع وقت به آن ها پاسخ داده شود.

طريقه اتو کردن پارچه ظریف

همه ما هنگام اتوکشی لباس هایی که با پارچه های ظریف دوخته شده اند استرس داریم که البته استرس به جایی است. پارچه های ظریف، ممکن است با اتوکشی، خیلی زود آسیب ببینند. در این گونه موارد توصیه می شود یک دستمال سفید بدون پرز و از جنس کتان که الیاف آن روی پارچه ظریف جا نیندازد، برای اتوکشی پارچه های ظریف داشته باشید و پارچه های ظریف را زیر دستمال نازک پهن کنید و به اتو کردن خود ادامه دهید.

طريقه اتو کردن لباس مخمل

برای اتو کردن لباس و پارچه های مخمل یک پارچه ظریف روی آن بیندازید و یک حوله ضخیم را تا کرده، زیر آن بگذارید و موقع اتو کشیدن اتو را روی پارچه بگذارید و بردارید، ولی هیچ گاه اتو را روی پارچه حرکت ندهید.

مراحل اتو کردن لباس بافت

لباس بافت بطور معمول از پشم، پنبه، نخ اکریلیک و یا ابریشم بافته شده است. همین ویژگی نشان میدهد که اگر تحت حرارت سنگین قرار بگیرند بخاطر الیاف نرم آن ممکن است آسیب ببیند و تغییر شکل دهد.

«مایع لباسشویی سافتلن را آنلاین بخرید»

  • قبل از اتو کردن لباس بافت حتما دکمه های لباس را ببندید. خیلی مهم است که همیشه لباس را در موقعیت مناسبی مسطح کرده و سپس اتو کنید زیرا باید بخار آب بطور کامل به الیاف برسد، نه اینکه تلاش کنید اتو را هرچه بیشتر بر روی پارچه فشار دهید.
  • آستین ها را کاملا مسطح کنید و روی میز اتو بگذارید. پارچه دیگری را روی آستین گذاشته و سطح آن را با آب پاش مرطوب نمایید. هدف این است که بخار آب به میان بافت نفوذ کرده ولی حرارت اتو بطور مستقیم روی لباس قرار نگیرد. از سر آستین ها به سمت سرشانه ها اتوکشی کنید. حالا پارچه را از روی لباس بردارید ولی تا قبل از خنک شدن لباس(داغ نباشد)، آن را حرکت ندهید و سراغ آستین بعدی نروید. این کار برای این است که کمترین آسیبی به بافت لباس وارد نشود.
  • دقیقا همان تکنیک را بر روی بدنه نیز پیاده کنید. از قسمت شانه های لباس شروع کنید و به سمت پایین بروید. دوباره پارچه را بردارید و صبر کنید لباس خشک و سرد شود.

توجه داشته باشید که اگر این مراحل را انجام ندهید به احتمال زیاد لباس شما دچار کشیدگی میشود. بطور کلی فرآیند اتوکشی از سرآستین ها به سمت سرشانه ها آغاز و در قسمت پایین لباس به اتمام میرسد که در تمامی مراحل آن پارچه مرطوب سطح لباس را کاور میکند.

 

 

One Comment

نظر بدهید