یک کاپشن خوب همان چیزی است که در روزهای سرد زمستان به کمک شما می آید و از شما در برابر سرما مراقبت می کند. در نتیجه نگهداری از آن بسیار مهم است و با توجه به قیمت کاپشن های خوب موجود در بازار، میزان این اهمیت افزایشی دو چندان پیدا میکند.

در این مقاله نحوه شستن کاپشن و نگهداری از آن را به شما آموزش می دهیم.

نحوه تمیز کردن و شستن کاپشن به نوع و جنس هر دو لایه درونی و بیرونی آن بستگی دارد. بنابراین در اولین گام شما بایستی اتیکت (لیلبل) متصل به کاپشن را مطالعه کنید و بر اساس همان دستورالعمل، اقدام به شستشو نمایید.

شستن و پوشیدن

بسیار ی از کاپشن های معمول که در روزهای سرد و بارانی مورد استفاده قرار میگیرند، از میکروفیبر ها تهیه شده اند که بوسیله ماشین لباسشویی  و استفاده از شوینده ای مناسب (مایع لباسشویی + مایع نرم کننده) کاملا تمیز و لطیف میشوند.

ولی برخی از کاپشن ها تودوزی پشمی دارند که باید بصورت تخصصی تر شسته شوند تا آب نروند. توصیه میکنیم شستن این نوع از کاپشن ها را به خشکشویی بسپارید.

شستن لباس

به خوبی مراقبت کنید

کاپشن های پف دار و سنگین تر که الیاف بیشتری را در خود جای داده اند، به مراقبت و توجه بیشتری به هنگام شستشو نیاز دارند.

توجه به دستورالعمل شستن کاپشن که بر روی لیبل آن درج شده است، مهم ترین نکته ای است که بایستی به آن توجه کنید، زیرا اطلاعات مندرج در آن صحیح ترین نوع شستشوی کاپشن های پف دار است.

ولی به طور کلی برای شستن این کاپشن ها از یک برنامه شستشوی ملایم با آب سرد و یک شوینده مناسب استفاده نمایید.

شستن لباس

خشک کردن

در زمان خشک کردن توسط ماشین لباسشویی کافیست سه عدد توپ تنیس و یا یک لنگه کتانی تمیز و پارچه ای را به همراه کاپشن داخل ماشین لباسشویی بیاندازید و یا آن ها را از ابتدای فرآیند شستشو داخل آن قرار دهید.

این کار باعث می شود که آب جمع شده توسط الیاف کاپشن، با فشاری که توپ های تنیس و یا کتانی وارد می کنند، کاملا تخلیه شود.

شستن کاپشن

کاپشن را به هیچ عنوان در معرض آفتاب خشک نکنید زیرا نور خورشید به شدت به بافت های نایلون آسیب وارد میکند و ادامه دار بودن آن منجر به پوسیدگی میگردد.

خشک کن های حرارتی نیز گزینه مناسبی نیستند زیرا باعث بو گرفتن کاپشن شما می شوند.

بهترین راه آن است که بعد از خارج کردن از ماشین لباسشویی در دمای اتاق قرار گیرد تا کاملا خشک گردد.

مطالب مرتبط
نظر بدهید