با شروع فصل گرما، استفاده از لباس­‌های سفید و رنگ­های روشن جهت پایین نگــه داشتن دمای بدن و جذب کمتر گرما توصیه می‌شود.

لباس­های سفید، مناسب برای استفاده در فصل تابستان هستند که در هر سنی می­‌توان از آن استفاده کرد. به سادگی می‌­توان بلوز سفید را با لباس­‌های دیگر ست کرد این همان کاری است که خانم­‌ها و آقایان شیک­‌پوش انجام می­‌دهند. هر چند زیبایی و مدرن بودن لباس­‌های سفید را نمی­‌توان کتمان کرد ولی مراقبت از لباس­‌های سفید و شستن لباس‌های سفید مقوله‌­ای است که دشواری­‌های زیادی دارد.

لباس سفید همواره در معرض آلودگی و لکه شدن قرار دارد. در واقع کوچک­ترین لکه­‌ها هم بر روی لباس سفید بزرگ جلوه می­‌کنند. شستن لباس‌های سفید برای از بین بردن لکه­‌های ایجاد شده ناشی از عرق و آلودگی­ های محیط می‌­تواند به حفظ زیبایی لباس کمک کند ولی باید مراقب بود که با شستشوی غیرصحیح و نامناسب به بافت پارچه آسیب وارد نشود، در ادامه راه­‌هایی طبیعی برای شستن لباس‌های سفید و از بین بردن لکه‌­ها پیشنهاد می­‌شود که می­‌تواند جایگزین مناسبی برای شوینده‌­های شیمیایی و آسیب­‌رسان باشد.

بهتر است در محیط‌های بسیار آلوده و یا در روزهای بارانی به­‌طور کلی از پوشیدن لباس سفید خودداری کنید زیرا در این موارد لباس سفید بیشتر در معرض لک شدن قرار دارد. استفاده از شوینده مناسب و پاک­‌کننده مؤثر برای شستشوی لباس سفید از ضروریات است.

نکات زیر را در زمان شستشوی لباس های خود دنبال کنید.

با رعایت این چند نکته ساده بهتر از همیشه از لباس­های خود مراقبت کنید.

پس از یک یا دو بار پوشیدن آن­ها را بشویید.

حتی اگر شما نبینید به مرور زمان آلودگی­‌ها و تعریق بدن باعث می­‌شوند لباس سفید زرد یا خاکستری شود. باید قبل از جمع شدن آلودگی­‌ها و این اتفاق لباس‌تان را بشویید.

قبل از نمایان شدن کثیفی لباس­های سفید آن­ها را تمیز بشویید.

در اولین فرصت لکه­‌ها را پاک کنید. لکه­‌های غذا مانند کچاپ یا قهوه را سریعاً پاک کنید، اما برای لکه­‌هایی که دیده نمی‌­شوند هم، مانند لکه‌­های عرق، باید همین کار را انجام دهید تا روی لباس ثابت نشوند. برای این کار، پودر کامل و درخشان سافتلن را روی زیربغل لباس خود بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند. سپس آن را داخل لباسشویی انداخته و بشویید.

همیشه لباس­‌های سفید و رنگی را جدا کنید.

پیش از شستشوی لباس سفید، به یاد داشته باشید لباس سفید را از لباس‌های رنگی جدا کنید. ممکن است لباس‌‌هایی مانند جین و لباس‌های رنگی نو، در اولین شستشو رنگ بدهند و لباس‌های دیگر را رنگی کنند.

البته این نکته را به یاد داشته باشید، در صورتی­که لباس سفیدتان کثیف است، آن را به­صورت جداگانه از لباس‌های سفید دیگر بشویید تا آب آلوده وارد بافت لباس‌های دیگر نشود.

اگر بافت لباس‌های سفیدتان با یکدیگر متفاوت است، آن‌ها را به صورت جداگانه بشویید. برای مثال لباس سفید توری یا حریر را همراه با لباس سفید بافت، در ماشین لباسشویی قرار ندهید، چرا که ممکن است لباس توری نخ‌کش شود و از بین برود.

«همه چیز در مورد طریقه شستن لباس های رنگی»

از پودر کامل و درخشان سافتلن استفاده کنید. این محصول، سفیدی لباس شما در زمان شستشو را سفیدتر می کنند.

 

در اندازه ماده شستشو دقیق باشید

مصرف زیاد یا کم از پودر می­تواند پارچه شما را خاکستری و کثیف باقی بگذارد. علت آن است که ماده شوینده لایه­ای روی پارچه و آلودگی­ها ایجاد می­کند، در نتیجه لکه­ها گیر افتاده و از بین نمی­روند. دستورالعمل روی محصول شوینده را به دقت دنبال کنید.

 

زیاد از حد ماشین را پُر نکنید.

بسیاری از مردم لباس‌های چرک و کثیف خود را انباشته می‌کنند تا همه آن‌ها را به همراه یکدیگر بشویند. این یک اشتباه رایج در شستشوی لباس‌ها است. در صورتی­که به تمیزی لباس‌هایتان اهمیت می‌دهید و دوست دارید لباس سفیدتان بدرخشد، ماشین لباسشویی را پُر از لباس چرک نکنید.

در صورتی که همه لباس‌ها را یک‌جا بشویید، ممکن است فضای خالی میان لباس‌ها باقی نماند و به بافت پارچه‌ لباس‌ها آب و مواد شوینده نفوذ نکند. بنابراین شستشوی لباس‌ها بیهوده می‌شود و باید زمان بیشتری را صرف شستشوی لباس‌هایتان بکنید.

 

دقت داشته باشید لباس­‌ها برای تمیز شدن باید درون ماشین بچرخند. اگر ماشین را خیلی پُر کنید فضای کافی وجود ندارد تا پودر بتواند با آلودگی­‌ها تماس برقرار کرده و کار شستشو را انجام دهد.

 

از آب ولرم استفاده کنید.

ممکن است آب داغ به بافت لباس آسیب برساند و آب سرد تأثیر چندانی در تمیز و پاک شدن لباس نگذارد. آب ولرم بهترین گزینه در شستشوی لباس است. چرا که این درجه از آب، باکتری و چربی بدن روی لباس سفید را از بین می‌برد و لباس را پاک می‌کند.

لباس را مطابق دستورات اتیکت آن خشک کنید.

خشک کردن بیش از اندازه لباس باعث می­‌شود لباس شما قدیمی و کهنه به نظر برسد. تنظیمات ماشین لباسشویی خود را مطابق اتیکت لباس قرار دهید. می­تواند از حالت اتوماتیک استفاده کنید تا خشک­کن هر زمان که حس کرد لباس شما خشک شده است کار خود را متوقف کند، نه هر وقت که زمان آن تمام شد.

با احتیاط از اتو استفاده کنید.

ممکن است حرارت بالای اتو روی لباس سفید باعث ایجاد لکه شود یا لباس‌تان را زرد کند. توصیه می‌کنیم لباس سفید را با درجه پایین اتو بکشید یا روی لباس‌تان یک پارچه سفید و تمیز قرار دهید و از روی پارچه، لباس را اتو کنید. در صورتی که لباس‌تان توری یا حریر سفید است، اتو را روی پایین‌ترین درجه تنظیم کنید.

«مواد شوینده چگونه چرک‌ها را از لباس پاک می‌کنند؟»

آب اکسیژنه به جای سفیدکننده

اگر بر روی لباس سفید لکه‌­هایی ایجاد شده بهتر است در اولین فرصت لباس را بشویید تا لکه مدت کمتری روی لباس قرار بگیرد. برای این منظور می­‌توانید مقداری آب اکسیژنه را بر روی لکه­‌ها بمالید تا لکه‌­ها از بین بروند. از یک اسفنج یا تکه‌ه­ای پنبه کمک بگیرید و آب اکسیژنه را روی لکه­‌ها بکشید. پس از چند لحظه لباس را به‌­طور کامل خیس کنید تا همه لکه­‌ها از روی لباس پاک شوند. آب اکسیژنه از همه سفیدکننده‌­های شیمیایی، کمتر ضرر داشته و به پارچه آسیب کمتری می­‌زند. بعد از لکه­‌گیری به کمک آب اکسیژنه، لباس سفید خود را با پودر لباسشویی کامل و درخشان سافتلن، در ماشین لباسشویی با دمای مناسب درج شده روی اتیکت لباس بشوئید.

گردآوری:

 ریحانه حسینی، کارشناس توسعه برند سافتلن

مطالب مرتبط
نظر بدهید