نحوه شستن و نگهداری بارانی چگونه است؟

بارانی‌ها، جذابیت خاصی به استایل ما اضافه می‌کنند و حتی می‌توانند در روزهای بارانی به عنوان یک چتر نجاتی برای بدن عمل کنند! اما باید به این نکته توجه داشت که تمیز کردن لباس‌های بارانی با لباس‌های معمولی متفاوت است. اگر بخواهیم آن ها را به درستی تمیز کنیم و از خراب ‌شدنشان جلوگیری کنیم، به نکات مهمی در شستشو و اتوکشی نیاز داریم. اگر اطلاعات دقیقی در مورد نحوه شستشو و اتوکشی کاپشن بارانی با هر جنس یا مدلی داشته باشیم، می‌توانیم به دوام و زیبایی این لباس‌ها کمک کنیم. حتماً به این نکته توجه کنید که این لباس ها ممکن است مقاومت خوبی در برابر آب داشته باشند، اما شستشوی بیش ‌از حد و استفاده از درجه حرارت بالا ممکن است به آنها آسیب برساند.

اگر شما هم طرفدار استایل های جذاب با بارانی هستید، ما در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه شستن و نگهداری بارانی صحبت کنیم تا بتوانید به مدت طولانی‌تری از زیبایی و کیفیت بارانی‌ های خود لذت ببرید. پس با ما همراه باشید.

نحوه شستن و نگهداری بارانی

آشنایی با انواع بارانی

بارانی‌ها از جنس‌های مختلفی مانند نایلون، پلی استر، برزنت، چرم و ابریشم ساخته می‌شوند. هر جنس بارانی نیاز به شستشوی مخصوص به خود دارد. بنابراین، قبل از شستن بارانی، حتما برچسب شستشو و نگهداری آن را مطالعه کنید. در اینجا برخی از رایج ترین انواع بارانی را معرفی می کنیم:

  • پلی‌استر: پلی‌استر یکی از رایج‌ترین جنس‌های بارانی می‌باشد. این جنس سبک، بادوام و ضد آب است.
  • نایلون: نایلون هم یک جنس ضد آب می‌باشد که اغلب برای دوخت بارانی استفاده می‌شود. این جنس نسبت به پلی‌استر سبک‌تر و نرم‌تر است.
  • برزنت: برزنت از جنس محکم و بادوامی است که اغلب برای دوخت بارانی‌های زمستانی استفاده می‌شود. این جنس نیز ضد آب و مقاوم در برابر سایش است.
  • چرم: چرم نیز از جنس ضد آب است که اغلب برای دوخت بارانی‌های رسمی و شیک استفاده می‌شود.
  • ابریشم: ابریشم هم یکی دیگر از جنس های بارانی است که اغلب برای دوخت بارانی‌های زنانه استفاده می‌شه. این جنس نیز سبک، نرم و بسیار زیباست.

نحوه شستن و نگهداری بارانی در هر نوع بارانی متفاوت بوده و باید حتما قبل از شستشو برچسب آن ها را به دقت مطالعه کرد.

نحوه شستن بارانی با دست

بارانی ها معمولاً به راحتی تمیز می شوند اما قبل از شستن آن ها همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم باید برچسب نحوه شستن و نگهداری بارانی را مطالعه کنید و مطمئن شوید که قابلیت شستشو با دست را دارند. بعد از اینکه متوجه شدید می‌توانید بارانی را با دست بشویید، کافی است آن را در یک تشت پر از آب ولرم قرار دهید و با یک شوینده ملایم مانند پودر دستی سافتلن بشویید و سپس با آب آبکشی کنید. از ویژگی های این پودر می‌توان به قدرت پاک کنندگی و لکه بری بالا به همراه رایحه معطر اشاره کرد. همچنین می توانید از پودر دستی به همراه از یک اسفنج یا برس نرم برای شستشوی این نوع البسه استفاده کنید. پس از شستشو، بارانی را به صورت صاف آویزان کنید تا خشک شود.

نحوه شستن بارانی با دست

نکات مهم در شستشوی بارانی‌ به وسیله ماشین لباسشویی

همانطور که گفتیم بارانی ‌معمولاً از جنس پلی استر یا نایلون هستند و به دلیل سبکی و راحتی، از محبوبیت بالایی برخوردارند. اما برای شستشوی آن ها با ماشین لباسشویی لازم است نکاتی را به شما توضیح دهیم:

از مواد شوینده مناسب استفاده کنید: مانند شستشو با دست این البسه، برای شستشوی بارانی با ماشین لباسشویی، از مواد شوینده قوی استفاده نکنید. این مواد شوینده می‌توانند به بافت این نوع لباس ها آسیب برسانند. بهترین انتخاب برای شستن بارانی در لباسشویی، استفاده از مایع لباسشویی است. برای مثال استفاده از مایع لباسشویی سافتلن یکی از گزینه های موثر برای پاکیزگی بارانی است. از مزایای شستشوی بارانی با مایع لباسشویی می‌توان به حذف آلودگی ها و کثیفی ها، حفظ رنگ لباس ها و جلوگیری از ایجاد لکه اشاره داشت.

ماشین لباس‌شویی را روی برنامه شستشوی ملایم با آب سرد تنظیم کنید: بهترین گزینه برای شستن بارانی، استفاده از دمای پایین است، پس حتما در زمان شستشو به این نکته دقت داشته باشید.

بارانی را پس از شستشو در ماشین لباس‌شویی به صورت صاف آویزان کنید تا خشک شود: خشک کردن بارانی در محیط می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اما اگر می‌خواهید خیلی سریع آن ها را خشک کنید، می‌توانید آن ها را در خشک کن با درجه کم قرار دهید. البته در این مورد بازهم توصیه می‌شود که حتما برچسب “نحوه شستن و نگهداری بارانی” را بخوانید.

نکات مهم در شستشوی بارانی‌ با ماشین لباسشویی

نحوه نگهداری بارانی چگونه است؟

برای اینکه بارانی شما عمر طولانی تری داشته باشد، نکات زیر را در نگهداری از آن رعایت کنید:

  • پس از استفاده از بارانی، آن را در یک مکان خشک و به دور از رطوبت و آلودگی آویزان کنید.
  • برای خشک شدن بارانی، آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • از قرار دادن بارانی در معرض مواد شیمیایی یا مواد اسیدی خودداری کنید.
  • اگر بارانی شما دارای آستر است، آستر آن را به طور مرتب شستشو دهید.
نحوه نگهداری بارانی چگونه است؟

نکات کلیدی برای حفظ خاصیت آب‌گریزی بارانی

شستشوی منظم و درست بارانی، به از بین رفتن آلودگی هایی که می توانند خاصیت آبگریزی آن را کاهش دهند کمک می کند. با این حال، همانطور که توصیه اکید و چند باره در رابطه با این موضوع داشتیم این است که بارانی را با دقت بشویید تا از آسیب دیدن به آن جلوگیری شود. حتما از مواد شوینده ملایم استفاده کنید. مواد شوینده قوی می توانند خاصیت آبگریز بارانی را از بین ببرند. همچنین برای خشک کردن آن ها از اتو استفاده نکنید و تا حد امکان استفاده از خشک کن را کاهش دهید.

حفظ خاصیت آب‌گریزی بارانی

سخن پایانی

نحوه شستن و نگهداری بارانی به شکلی صحیح می تواند به حفظ ظاهر و عملکرد آن کمک کند. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله، می توانید بارانی خود را برای مدت طولانی در شرایط خوبی نگه دارید و تا سال های سال از آن ها استفاده داشته باشید.

مطالب مرتبط
نظر بدهید