پارچه کتان از الیاف گیاه کتان تهیه می‌شود و مثل نخ، کتان نیز از الیاف طبیعی بشمار می رود. از کتان در تولید بسیاری از لباس ها استفاده می شود. پارچه کتان جنسی خنک دارد و آب زیادی را به خود جذب می کند. قدمت استفاده از پارچه کتان زیاد است و از زمان های دور در صنعت نساجی کاربرد داشته است. همانطور که می دانید در محصولات زیادی از جمله ملافه، کیف، کفش و انواع لباس و شلوار و… از پارچه کتان استفاده می شود. در سال های اخیر پارچه کتان بسیار مورد توجه قرار گرفته و مهمترین دلیل این محبوبیت مقاومت جنس پارچه و دوام بالای آن است. با توجه به اهمیت این پارچه در زندگی ما، بسیار مهم است که روش صحیح شستن شلوار کتان و خشک کردن آن را بدانیم زیرا به دلیل برخی روش های اشتباه در شستشو، ممکن است به تار و پود و رنگ لباس آسیب برسانیم.

نحوه شستن شلوار کتان مهم است

بسیار پیش آمده که پس از شستشو، لباس ها فرم اولیه خود را از دست می دهند. شلوار کتان نیز جزو همان دسته از لباس ها است که ممکن است کیفیت اولیه خود را از دست داده و بور شود. در این مقاله نکاتی در مورد شستن شلوار و لباس کتان بیان می کنیم تا بعد از شستشو، لباستان همان فرم اولیه را داشته و رنگ آن حفظ شود. اولین کار این است که برچسب متصل به لباس را چک کنید، تا اطلاعات کلی نسبت به شرایط شستشو را متوجه شوید.

لکه گیری صحیح و استفاده از بهترین شوینده برای لباس کتان

مراحل شستشوی شلوار در چند مرحله انجام می شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

شلوار و لباس کتان

مرحله اول در شستشوی شلوار کتان لکه گیری است. اگر لکه ای بر روی پارچه کتان ایجاد شده باشد، شما می توانید با توجه به نوع لکه آن را از بین ببرید. زیرا معمولا لکه های ایجاد شده بر روی پارچه کتان به راحتی پاک نمی شود.

برای شستن شلوار کتان یا هرگونه پوشاک کتان بهتر است از مایع لباسشویی، به جای پودر لباسشویی، استفاده نمایید. اگر لباستان مشکی است از مایع لباسشویی مخصوص لباس های تیره و در غیر این صورت از مایع لباسشویی جنرال استفاده کنید.

در مورد پارچه های کتان سفید می توانید از سفیدکننده استفاده کنید ولی پیش از آن حتما علائم روی تگ یا مارک لباس را چک کنید و مطمئن شوید که استفاده از سفیدکننده آسیبی به پارچه نمی رساند. برای نرم باقی‌ ماندن لباس و پیشگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن، از نرم‌کننده استفاده نمایید.

در مورد شستن شلوار کتان یا پیراهن کتان، بهترین راه شستشو با ماشین لباسشویی است. لازم است با توجه به رنگ لباس از درجه دمای مناسبی استفاده کنید. برای تمیزتر شدن لباس های سفید و روشن، از آب گرم‌ و در مورد لباس های تیره، درجه آب را همیشه روی سرد تنظیم کنید. چون آب داغ می تواند رنگ لباس را پخش کرده و بور کند.

نکته: درنظر داشته باشید پارچه های کتان مقدار بیشتری آب به خود جذب می‌کنند، بنابراین هنگام شستشوی لباس های کتان توجه کنید که لباس زیادی را در ماشین لباسشویی نریزید.

خشک کردن شلوار کتان

برای خشک کردن این نوع لباس، دستور بر روی برچسب داخل لباس را بخوانید. چنانچه راهنمایی وجود نداشت ترجیحا از دور پایین ماشین لباسشویی استفاده کنید تا لباستان آب نرود یا رنگ آن کدر و بور نشود. پس از انجام مراحل شستشوی شلوار کتان، نباید آن ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید زیرا علاوه بر کاهش مقاومت، کیفیت رنگ آن را نیز کم می کند.

نکته: لباس ها و شلوار های کتان را پشت و رو اتو نمایید.

 

سوالات متداول | نحوه شستن شلوار کتان

نحوه شستن شلوار کتان مشکی چگونه است؟

لباس‌های مشکی و تیره معمولا حساس‌ترین چیزی هستند که در هر کمد لباسی یافت می‌شود، بنابراین به‌نظر می‌رسد که این لباس‌ها باید در برابر بور شدن و از دست دادن رنگ خود مقاوم باشند.با رعایت ترفندهای زیر در هنگام شستن لباس مشکی، لباس‌های مورد علاقه خود را برای مدت طولانی‌تری نو و پررنگ نگه دارید.

نحوه پاک کردن لکه روی شلوار کتان چگونه است؟

مرحله اول در شستشوی شلوار کتان لکه گیری است. اگر لکه ای بر روی پارچه کتان ایجاد شده باشد، شما می توانید با توجه به نوع لکه آن را از بین ببرید. زیرا معمولا لکه های ایجاد شده بر روی پارچه کتان به راحتی پاک نمی شود.

مطالب مرتبط
نظر بدهید