شستشوی لباس‌ها یکی از کارهای مهم روزمره است که پیشرفت علم و ارتقاء تکنولوژی باعث سرعت بخشیدن و آسان‌تر شدن این عمل شده است.
امروزه، کمتر کسی را پیدا می‌کنید که با داشتن ماشین لباسشویی در منزل، لباس‌ها را با دست بشوید. ماشین ‌لباسشویی، با شستن لباس‌ها به صورت اتوماتیک، تمیزی را به شما هدیه می‌دهد.
یکی از مزیت‌های ماشین لباسشویی این است که دیگر دست‌ها در تماس مستقیم با مواد شیمیایی قرار نمی‌گیرند.
مواد شوینده را می‌توانید بسته به سلیقه و ترجیحتان در حالت‌های متفاوت مانند پودر، مایع و قرص از فروشگاه‌ها تهیه کنید. از میان تمام محصولات پاک‌کننده، شوینده، مایع توانسته در مدت زمانی کوتاه، طرفداران زیادی پیدا کند.
هنگامی که برای خرید به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنید، با انواع مایع لباسشویی ایرانی و خارجی با کاربردهای متفاوت، روبرو خواهید شد. همین امر، باعث روبرو شدن اغلب افراد با چالشی بزرگ در هنگام انتخاب بهترین مایع لباسشویی می‌شود.
مایع لباسشویی در دهه 1950 وارد بازار شد و امروزه، 75 درصد فروش مواد شوینده را مایعات لباسشویی تشکیل می‌دهد.

مایع لباسشویی چیست

هنگامی که سخن از شستن لباس با ماشین لباسشویی می‌شود، اغلب افراد برندهای معروف و شوینده مورد علاقه‌شان را در ذهن مرور می‌کنند.
برخی از افراد ترجیح می‌دهند که لباس‌هایشان را با پودر لباسشویی بشویند، در حالی که دسته‌ی دیگر، تنها از مایع لباسشویی استفاده می‌کنند. در این بین، افرادی هم وجود دارند که نسبت به انتخاب محصولات و برندها بی‌تفاوت هستند.
در این مقاله، روی صحبت ما با آن دسته از افرادی است که مایع لباسشویی را ترجیح می‌دهند. مایع لباسشویی، مایع یونی با ماهیت نمکی در حالت مایع است.
بیشتر مایعات لباسشویی دارای رایحه دلنشینی هستند. استفاده از این شوینده‌ها بسیار آسان است.شوینده مورد علاقه شما کدام است؟

مایع لباسشویی چیست

از نظر شما، کدام برند مایع لباسشویی بهتر است؟

چگونه برند خوب مایع لباسشویی را تشخیص دهیم؟

کدام برند مایع لباسشویی بهتر است؟ در این قسمت قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم.
احتمال دارد که هنگام اتو کشیدن لباس‌ها با چروک زیاد، لکه‌های زرد یا آثار باقی مانده از لکه‌ها روبرو شوید که می‌تواند نشان‌دهنده بی‌کیفیت بودن مایع لباسشویی مورد استفاده‌تان باشد. بنابراین، انتخاب بهترین برند مایع لباسشویی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
مایع لباسشویی باکیفیت، علاوه بر لکه‌بری بالا، مانع از وارد شدن آسیب به تار و پود پارچه می‌شود. ترکیبات شیمیایی مایع لباسشویی از برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. برخی از این ترکیبات، مانع از تثبیت رنگ لباس‌ها می‌شود و با از بین رفتن رنگ لباس‌ها حین شستشو، ظاهری کهنه و چرک‌مرده به لباس‌ها می‌دهد.
مایع لباسشویی برندهای برتر، قابلیت حل شوندگی بالایی در آب سرد دارند و مانع از ایجاد سفیدک روی لباس‌ها در ماشین لباسشویی می‌شوند.
مایع لباسشویی برندهای مختلف را می‌توان به دو دسته مشکین‌شوی و رنگین‌شوی تقسیم‌بندی کرد.
مشکین‌شوی، قادر به حفظ رنگ لباس‌های تیره و پیشگیری از بور شدن لباس‌های مشکی است. بنابراین، لباس‌ها برای مدت طولانی‌تری مشکی می‌مانند.
برندهای برتر، اغلب از ترکیبات نرم ‌کننده لباس در ساختار مایع لباسشویی استفاده می‌کنند تا مانع از جذب گرد و غبار توسط لباس‌های تیره، حفظ نشاط و شادابی پارچه‌های رنگی و کاهش چروک لباس‌ها شوند.

چگونه برند خوب مایع لباسشویی را تشخیص دهیم؟

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، لازم است که هنگام انتخاب بهترین برند مایع لباسشویی، فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

  • ایجاد حساسیت: هنگام انتخاب مایع لباسشویی مناسب، باید دقت کنید که آن محصول باعث ایجاد آلرژی، اگزما و یا حساسیت پوستی نشود. برخی از افرد، پوست حساسی دارند و ممکن است به ترکیبات محصولات شیمیایی آلرژی پیدا می‌کنند.

معمولا این افراد بعد از پوشیدن لباس شسته شده دچار خارش و قرمزی در سطح پوست می‌شوند. بنابراین، هنگام خرید مایع لباسشویی، ترکیبات آن را مطالعه کنید. احتمال بروز آلرژی در محصولاتی که دارای آنزیم‌های طبیعی و ملایم هستند بسیار کم است.

  • قیمت مایع لباسشویی: قیمت محصولات شوینده، بسته به برند و حجم محصولات متفاوت است. محصولاتی که بسته‌بندی جدیدتری دارند، گران‌تر هستند.

اغلب افراد ترجیح می‌دهند که از محصولات خارجی یا گران ‌قیمت استفاده کنند؛ زیرا، از نظر این دسته از افراد، گرانی نشانه‌ی کیفیت است.
باید بدانید که بسیاری از برندهای ایرانی از جدیدترین تکنولوژی‌های دنیا استفاده می‌کنند و محصولاتی باکیفیت‌تر از محصولات وارداتی تولید می‌کنند.
قیمت پایین محصولات ایرانی به این دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان برای موفقیت در بازار رقابت جهانی، از کسب سود صرف نظر می‌کنند. پس، قیمت پایین این برندها، نشانه بد بودن یا ضعیف بودن آن‌ها نیست.

«مقاله مرتبط: نحوه استفاده از مایع لباسشویی به چه شکل است؟» 

چرا سافتلن؟

سافتلن، یکی از محبوب‌ترین برند‌ها در میان برندهای ایرانی است. برخی از شوینده‌ها باعث تغییر شکل یا زبری لباس‌ها بعد از شستشو می‌شوند. اما هنگام کار با سافتلن، دیگر خبری از این قبیل مشکلات نخواهد بود.
فرمولاسیون محصولات سافتلن به گونه‌ای طراحی شده است که انواع لکه‌ها را از روی لباس‌ از بین خواهد برد، بدون آنکه آسیبی به الیاف پارچه وارد کند.
بو و رایحه مطبوع محصولات سافتلن، موفق به جلب نظر بسیاری از مصرف کنندگان بوده است. این برند، با تولید محصولات متنوع توانسته در مدتی کوتاه در صدر بهترین برندهای ایرانی قرار بگیرد.
تولیدکنندگان محصولات سافتلن، مدام در حال تغییر فرمولاسیون و ترکیبات تولیدات خود هستند تا بتوانند با تولیدات همسو با گسترش تکنولوژی، رضایت مصرف‌کنندگان را جلب کنند.
سافتلن، تولیدکننده مایع نرم‌کننده لباس، مایع لباسشویی، پودر لباسشویی و … است و مصرف‌کنندگان می‌توانند محصولات را متناسب با نوع نیاز انتخاب کنند.
یکی از محبوب‌ترین محصولات این برند، مایع لباسشویی است که با فرمولاسیون غلیظ، به راحتی در آب سرد و آب گرم حل می‌شود.
با یکبار استفاده از محصولات سافتلن، تفاوت را احساس خواهید کرد.
مایع لباسشویی مشکین شوی سافتلن، با نرم‌کنندگی طبیعی، باعث شادابی و نشاط پارچه‌ها می‌شود. همچنین، پاک‌کننده‌های طبیعی موجود در محصولات سافتلن، به هیچ عنوان به لباس‌ها آسیب نمی‌زند و مانع از چرک‌مرده شدن لباس‌ها می‌شود. از طرف دیگر، الکتریسیته ساکن لباس‌ها را از بین می‌برد و اتوکشی لباس را آسان می‌کند.
مایع لباسشویی جنرال سافتلن، یکی دیگر از شوینده‌های پرفروش ایرانی است که علاوه بر لکه‌بری تخصصی، از انتقال رنگ‌ لباس‌ها در حین فرآیند شستشو پیشگیری می‌کند. این شوینده، باعث تثبیت رنگ و طرح لباس‌های رنگی می‌شود.
این محصولات به دلیل ترکیبات کال برایتنر باعث بازگشت درخشش، شادابی و برق به لباس‌ها می‌شود.
فرمولاسیون مایع لباسشویی جنرال سافتلن، به گونه‌ای طراحی شده است که موجب خوردگی و تشکیل رسوب در دستگاه نشود. بنابراین، با استفاده از محصولات سافتلن می‌توانید در افزایش طول عمر ماشین لباسشویی‌تان نقش بسزایی داشته باشید.

انواع برندهای مایع لباسشویی؛ چرا سافتلن بهترین است؟

«بیشتر بخوانید: آیا مایع لباسشویی برای ماشین لباسشویی ضرر دارد؟»

نتیجه‌گیری

  1. بهتر است که مایع لباسشویی را بسته به نیاز و نوع مصرف انتخاب کنید.
  2. برای شستن لباس‌های چرک با لکه‌های سمج از مایع لباسشویی با آنزیم‌های قوی استفاده کنید.
  3. برای حفظ کیفیت و ظاهر لباس‌ها، قبل از شستشو، آن‌ها را تفکیک کنید و به صورت جداگانه بشویید؛ برای مثال، لباس‌های تیره و مشکی را با یکدیگر و با استفاده از مایع لباسشویی مشکین‌شوی بشویید. همچنین، لباس‌های سفید را جدا از لباس‌های رنگی و با استفاده از مایع لباسشویی سفیدشوی تمیز کنید.
  4. محصولات سافتلن متناسب با نیاز و بودجه خانواده‌های ایرانی طراحی شده است. اگر در فکر استفاده از بهترین برند مایع لباسشویی ایرانی هستید، بی‌شک سافتلن در صدر لیست بهترین‌ها قرار دارد.
  5. هنگام استفاده از مایع لباسشویی سافتلن دیگر نیازی به نرم‌کننده و خوشبوکننده‌ها نخواهید داشت. برند سافتلن، با توجه به کارایی و کیفیت فوق‌العاده، ادعا دارد که محصولاتی به صرفه تولید می‌کند. این برند، بهترین مایع لباسشویی مخصوص البسه رنگی را دارد که باعث حفظ کیفیت لباس‌ها و مانع از کدر شدن آن‌ها می‌شود.
  6. کیفیت بالا و قیمت مناسب سافتلن باعث تفاوت این برند با سایر محصولات شده است.

سوالات متداول:

  • چرا باید در انتخاب بهترین برند مایع لباسشویی دقت کنیم؟

بسیاری از مصرف‌کنندگان به مواد شوینده جهت شستشوی لباس، توجهی نمی‌کنند. در صورتی که انتخاب مایع لباسشویی باکیفیت می‌تواند باعث افزایش طول عمر دستگاه و افزایش راندمان ماشین ‌شود.

  • چرا مایع لباسشویی بهتر از سایر شوینده‌های لباس است؟

    یکی از بهترین و محبوب‌ترین مواد شوینده، مایع لباسشویی است. با ورود این مواد به عرصه شوینده‌های لباس، رقابت تنگاتنگی در بازار ایجاد شد.
    به طور کلی، مایع لباسشویی انتخابی ایده‌آل جهت از بین بردن لکه‌های چربی و روغن از روی لباس است.

  • مزایای استفاده از بهترین برند مایع لباسشویی چیست؟

  1. قابلیت حل‌شوندگی بالا در آب با دماهای متفاوت.
  2. مناسب برای افزایش سرعت در فرآیند شستن لباس‌ها.
  3. رایحه ملایم و دلنشین (برندهای متفاوت از برندهای مختلف استفاده می‌کنند.)
  4. مناسب برای شستن لباس‌های حساس، لباس‌های نخی و …
  • معایب مایع لباسشویی چیست؟

  1.  مایع لباسشویی حاوی شوینده‌های ملایم است. به همین خاطر، بهتر است برای از بین بردن لکه‌های قدیمی و سرسخت از سایر شوینده‌ها استفاده کنید.
  2. قیمت مایع لباسشویی در مقایسه با پودرها بیشتر است.
مطالب مرتبط
نظر بدهید