امروزه در اکثر منازل از مبلمان راحتی استفاده می شود. این موضوع که مبل راحتی همواره در معرض کثیفی و لک شدن است دور از انتظار نیست و لک چای، غذا، شکلات و دیگر خوراکی ها همواره آن ها را تهدید می کند. در نتیجه برای خیلی از ما پیش آمده که به دنبال نحوه صحیح شستن کاور مبل راحتی و یا کاور کوسن ها باشیم و یا حداقل بتوانیم انواع لکه ها را از روی آن ها پاک کنیم. در ادامه به برخی نکات مهم اشاره می کنیم که کار شما را راحت تر خواهد کرد. با ما همراه باشید.

نحوه شستن کاور مبل راحتی – پارچه ای

پیش از آن که شروع به تمیز کردن مبل راحتی کنید ابتدا همه کوسن ها و بالش ها را برداشته و هر آیتم و آشغال اضافی که در پشت آن ها قرار دارد را تمیز کنید. سپس با جاروبرقی گرد و خاک و آشغال های ریزی که در درزهای مبل راحتی گیر کرده را پاک کنید. برای این کار می توانید از لوازم جانبی جاروبرقی مانند سری مخصوص که برای جارو کردن درزها است استفاده کنید (برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر از دفترچه راهنما جاروبرقی استفاده نمایید).

سپس کاور مبل راحتی را (چنانچه اطلاعات روی برچسب راهنمای آن چنین اجازه ای می داد) با ماشین لباسشویی و با شوینده و نرم کننده مناسب بشویید.

کاور مبل راحتی

نحوه شستن کاور کوسن مبل

اکنون نوبت تمیز کردن کوسن ها است. احتمالا کاور ها قابلیت تعویض دارند و می توانید آن ها را در بیاورید. همانطور که برای کاور مبل راحتی عمل کردید، مجدد برچسب راهنمای شستشو کاور کوسن را نیز چک کنید. اگر مشکلی برای شستشو وجود نداشت آنگاه آن ها را بشویید.

حتما از مواد شوینده مناسب استفاده کنید تا به کیفیت بافت و رنگ پارچه آسیب وارد نشود. استفاده از مایع لباسشویی می تواند شوینده مناسبی برای آن ها باشد.

خشک کردن کاور مبل راحتی و کاور کوسن

برای خشک کردن آن ها نیز ترجیح بر این است که زیر نور مستقیم آفتاب قرار داده نشود. خشک شدن در سایه بهترین راه حل است و به رنگ پارچه نیز آسیب نمی رسد.

اما چنانچه بر روی برچسب درج شده بود که قابل شستشو نیست، سعی کنید لکه ها را با مقدار کمی آب صابون و با کمک دستمالی تمیز پاک کنید. به یاد داشته باشید که پارچه کوسن ها را خیلی مرطوب نکنید و از مقدار کمی آب استفاده کنید.

«۸ اشتباه بزرگی که هنگام استفاده از ماشین لباسشویی مرتکب می شویم»

مطالب مرتبط
نظر بدهید