بالش‌ها همواره با عرق و پوست چرب سر و همچنین باکتری‌های مختلف در تماس هستند. از آنجایی که هر روز بیش از هشت ساعت از بالش استفاده می‌کنیم، شستن آن نقشی کلیدی در رعایت بهداشت فردی ایفا می‌کند؛ بر این اساس، بهتر است نکاتی را در نحوه شستن بالش در ماشین لباسشویی رعایت کنید. مهم نیست بالش از چه جنسی ساخته شده است، شستن آن حداقل یک بار در ماه الزامی است.

اگر از بالش روکش‌دار استفاده کنید، شستن آن آسان‌تر خواهد شد؛ زیرا این روکش تا حدودی به کثیف نشدن خود بالش کمک می‌کند. حتی اگر از روکش استفاده کنید، عرق و چربی به پارچه اصلی نفوذ خواهد کرد و پس از مدتی این پارچه نیز نیاز به شستشو خواهد داشت. با سافتلن همراه باشید تا با نحوه شستن بالش در ماشین لباسشویی یا با دست آشنا شوید تا بالشی همانند روز اول خرید داشته باشید. انواع محصولات سافتلن شامل پودر لباسشویی سافتلن و مایع لباسشویی سافتلن میباشد.

چگونه بالش‌ها را در ماشین لباسشویی بشوییم؟

پیش از یادگیری نحوه شستن بالش در ماشین لباسشویی، ابتدا برچسب خود بالش و معانی هر کدام از علائم آن را پیدا کنید؛ زیرا نحوه شستن برخی بالش‌ها مانند شستن بالش پر در ماشین لباسشویی در روی برچسب درج شده است. همچنین به دمایی که روی برچسب اشاره شده است نیاز دارید.

اگر نتوانستید برچسبی در بالش پیدا کنید، ما به شما توصیه می‌کنیم آن را در آب خنک بشویید و از استفاده از برنامه‌های شستشوی تند خودداری کنید تا بالش دچار تغییر رنگ یا تغییر کیفیت نشود. همچنین بالش را با ملحفه‌ها یا لباس‌های رنگارنگ نشویید؛ زیرا ممکن است پارچه‌ها رنگ پس دهند. نحوه شستن بالش در ماشین لباسشویی دارای مراحل زیر است:

پیش از شستن بالش در ماشین لباسشویی، روکش‌ها را دربیاورید و سپس آن را گردگیری کنید. برای این کار، بالش را تکان دهید یا از جاروبرقی کمک بگیرید.

نحوه خشک کردن بالش

پودر ماشین لباسشویی برندهای معتبری مانند سافتلن را درون جاپودری دستگاه بریزید و شستشو را شروع کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که میزان پودر و میزان بالش‌ها باید متناسب باشند. از آنجایی که شوینده‌های قوی ممکن است به بالش‌هایی مانند بالش پر آسیب بزنند، از پودر لباسشویی ملایم استفاده کنید.

پودر سافتلن حاوی کربنات سدیم است، لذا افزودن مجدد لازم نیست.

می‌توانید نصف قاشق چای‌خوری روغن اسطوخودوس اضافه کنید تا بالش‌ها صاحب بویی دلپذیر شوند. همچنین اسطوخودوس می‌تواند در داشتن خوابی راحت‌تر به شما کمک کند.


همچنین بخوانید: شستن پتو با ماشین لباسشویی


چه نوع بالش‌هایی را داخل ماشین لباسشویی نشوییم؟

شما می‌توانید هر نوع بالشی به جز بالش‌های فومی، پر و پشم شیشه‎ای را با ماشین لباسشویی بشویید؛ زیرا اگر این سه نوع بالش طبق نحوه شستن بالش در ماشین لباسشویی بخش قبلی شسته شوند، محتویات داخل این بالش‌ها جمع خواهند شد. به این جمع شدن، گوله‌گوله شدن نیز می‌گویند و نمی‌توان از بالش دوباره استفاده کرد. همچنین شستن بالش پنبه با ماشین لباسشویی نیز به همین علت توصیه نمی‌شود.

از آنجایی که این نوع بالش‌ها نباید درون ماشین لباسشویی انداخته شوند، حتما آن‌ها را درون روکشی قرار دهید و به‌صورت منظم این روکش‌ها را بشویید تا آلودگی‌ها به درون بالش نفوذ نکنند. برخی از بالش‌های فومی یا پنبه‌ای دارای برچسب هستند که نکات لازم برای شستشو روی آن درج شده است.

از آنجایی که شستن بالش پشم شیشه در لباسشویی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، باید اقدام به شستن بالش با دست کنید. خشکشویی و بخارشویی نیز برای شستن این نوع بالش امکان‌پذیر است. برای شستشوی بالش فومی نباید از هیچ یک روش‌های ذکرشده برای شستشوی بالش پشم شیشه استفاده کنید. لکه‌های بالش فومی را با دستمالی مرطوب پاک کنید و در آفتاب بگذارید تا تمام میکروب‌های آن از بین برود.

چگونه بالش‌ها را با دست بشوییم؟

اگر نحوه شستن بالش در ماشین لباسشویی برای بالش‌های شما مناسب نیست، بهتر است اقدام به شستن بالش با دست کنید. ابتدا برچسب بالش را بخوانید و به آن عمل کنید. وان یا تشتی را از آب سرد پر کنید و کمی مواد شوینده در آن بریزید. سپس بالش را برای 15 دقیقه در آن بگذارید. در مرحله بعدی، بالش را با ملایمت شستشو دهید. پس از اتمام شستشو، آبکشی با آب خنک را فراموش نکنید. همچنین اگر میخواهید طرز استفاده از نرم کننده لباس با دست را بدانید، مقاله مرتبط با این موضوع را از دست ندهید.

نحوه خشک کردن بالش

برای خشک کردن بالش می‌توانید از خشکشویی استفاده کنید یا آن را در آفتاب بگذارید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که محتویات درون بالش را در همه بخش‌ها به‌صورت مساوی پخش کنید. بالش‌ها را به‌صورت عرضی روی طناب رخت آویزان کنید تا محتویات آن به‌صورت مساوی در بخش‌های مختلف قرار گیرند.

شستن بالش پشم شیشه در لباسشویی

نکته مهم در نحوه خشک کردن بالش با خشکشویی این است که درجه حرارت آن نباید بالا باشد. همچنین خشک کردن خودکار را نیز توصیه نمی‌کنیم. به احتمال زیاد، خشکشویی نخواهد توانست بالش را کاملا خشک کند. پس آن را در نور آفتاب قرار دهید.

مطمئن شوید هیچ رطوبتی درون بالش نمانده است؛ زیرا میکروب‌ها در کمترین رطوبت رشد می‌کنند و بوی نم بالش خانه را پر خواهد کرد. این بو بسیار ناخوشایند است. اگر احتمال می‌دهید رطوبتی درون بالش‌ها وجود دارد، بالش را برای زمان بیشتری در آفتاب قرار دهید تا میکروب‌های آن به‌صورت کامل از بین بروند. قرار دادن بالش‌ها در نور آفتاب بهترین نحوه خشک کردن محسوب می‌شود و بالش‌ها حالتی همانند روز اول خرید خواهند داشت.


مقاله پیشنهادی: چه چیزی می تواند برای رفع چروک لباس استفاده شود؟


بالش را با چه مواد شوینده‌ای بشوییم؟

ما استفاده از پودر شوینده ملایم را در نحوه شستن بالش در ماشین لباسشویی توصیه می‌کنیم تا هیچ‌گونه آسیبی به بالش‌ها مانند تغییر اندازه یا رنگ نرسد. پودر شوینده ملایم به پودرهایی گفته می‌شود که قدرت پاک‌کنندگی متوسطی دارند و ضعیف یا بسیار قوی نیستند. برخی از شوینده‌ها باعث می‌شوند جنس بالش سفت شود؛ برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بهتر است از پودر لباسشویی سافتلن استفاده کنید تا نرمی و درخشندگی بالش حتی بیشتر از قبل شود.

سخن آخر

باکتری‌ها، عرق، پوست مرده و چربی سر می‌توانند در بالش‌ها نفوذ کنند. از آنجایی که شستن بالش یکی از مهم‌ترین بخش‌های رعایت بهداشت فردی محسوب می‌شود، باید به یکی از اولویت‌های شما در خانه تبدیل شود.

برنامه‌ای منظم برای شستن بالش تعیین کنید. طبق نحوه شستن بالش در ماشین لباسشویی این مطلب سعی کنید بالش را به‌صورت صحیح با مواد شوینده مناسبی مانند سافتلن بشویید و سپس در آفتاب خشک کنید.

اگر صاحب بالشی فومی، پشم شیشه یا پنبه هستید، نباید آن‌ها را ماشین لباسشویی بشویید. اگر به جنس بالش شما در این مطلب اشاره نشده است و می‌خواهید بدانید آیا می‌توانید از آموزش نحوه شستن بالش در ماشین لباسشویی برای شستن آن استفاده کنید یا سوالات دیگری دارید، در بخش نظرات سوالات خود را بنویسید تا متخصصان ما شما را راهنمایی کنند.

مطالب مرتبط
نظر بدهید