از بین بردن لکه روی یقه پیراهن مردانه به یکی از متداول‌ترین مشکلات ما تبدیل شده است که همچنان خیلی‌ها درگیر آن هستیم. آیا لکه‌برهایی که خریداری کرده‌اید نتوانستند به شما کمک کنند؟ بهتر است بدانید پاک کردن لکه سیاه از یقه و آستین یکی از آسان‌ترین کارها محسوب می‌شود و اصلا نیازی به نگرانی نیست. با سافتلن همراه شوید تا بهترین روش‌های موجود برای انجام این کار را یاد بگیرید.

گاهی زمانی که به پاک کردن لکه سیاه از یقه و آستین پیراهن اقدام می‌کنید، اندازه لکه‌ها بیشتر می‌شود یا رنگ زردی به علت عرق گسترش می‌یابد. البته گاهی مواد آرایشی علت پدید آمدن این لکه‌ها هستند. آستین و یقه‌ها بیشتر از سایر بخش‌های پیراهن کثیف می‌شوند؛ پس باید بیشتر به این بخش‌ها توجه کنید.

با روش‌های پاک کردن لکه سیاه از یقه و آستین پیراهن این مقاله می‌توانید از تمیزی این بخش‌ها اطمینان حاصل کنید. از آنجایی که روش‌های زیادی برای این کار وجود دارد، بهترین و راحت‌ترین روش ممکن را انتخاب کنید. انواع محصولات سافتلن شامل پودر لباسشویی سافتلن و مایع لباسشویی سافتلن میباشد.

رفع چرک یقه

شستن چرک یقه و آستین لباس مردانه با سرکه

سرکه به علت سفیدکنندگی بالای خود ماده‌ای مشهور است و در بیشتر خانه‌ها پیدا می‌شود. سرکه می‌تواند تاثیرگذاری مواد شوینده را افزایش دهد و اگر لکه‌ها به علت تعریق ایجاد شده باشند تاثیر آن بیشتر خواهد بود.

برای پاک کردن لکه سیاه از یقه و آستین پیراهن تنها کافی است دو قاشق سرکه سفید را با لیوانی از آب ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی لکه قرار دهید. پس از نیم ساعت لباس خود را آبکشی کنید و در ماشین لباسشویی قرار دهید.


محصولات مرتبط: نرم کننده لباس 


از بین بردن لکه سیاه آستین و یقه لباس با جوش شیرین

جوش شیرین نیز یکی از بهترین مواد برای پاک کردن لکه سیاه از یقه و آستین محسوب می‌شود که بسیاری از مردم از زمان‌های قدیم از آن برای این منظور استفاده می‌کنند. جوش شیرین همانند سرکه خاصیت سفیدکنندگی دارد.

۴ قاشق جوش شیرین را با کمی آب ترکیب کنید تا خمیری شکل شود. سپس با کمک یک مسواک روی لکه بگذارید و کمی صبر کنید تا پارچه آن را جذب کند. در مرحله بعدی، خمیر را از روی لباس پاک کنید و بخش لکه‌دار را با کمک آب شستشو دهید. سپس آبکشی کشید و درون لباسشویی قرار دهید.

پاک کردن چرک یقه و آستین پیرهن مردانه با آبلیمو

برای تمیز کردن یقه پیراهن مردانه، کمی لیمو ترش روی بخش لکه‌دار بریزید. سپس مسواکی بردارید و با کمک آن سعی کنید لکه را پاک کنید. پیش از استفاده از مسواک از تمیز بودن آن مطمئن شوید. آبلیمو برای پاک کردن لکه‌های زرد رنگ تعریق بسیار مناسب است. همچنین علاوه بر روش یادشده می‌توانید ترکیبی از آب و آبلیمو ایجاد کنید و لباس خود را در آن بگذارید. پس از ۳۰ دقیقه لباس را با ماشین لباسشویی با یک برنامه معمولی بشویید.

از بین بردن لکه سیاه آستین و یقه لباس با آسپرین

اسید سالیسیلیک موجود در آسپرین می‌تواند لکه‌ها را بدون صدمه زدن به رنگ و کیفیت آن‌ها پاک کند. پس برای پاک کردن چرک از یقه و آستین پیراهن و تی شرت مردانه از ترکیب آسپرین پودرشده و آب گرم نیز می‌توانید استفاده کنید. لباس خود را برای یک یا دو ساعت در آن بگذارید و سپس آبکشی کنید.


همچنین بخوانید: چه چیزی می تواند برای رفع چروک لباس استفاده شود؟


شستن چرک یقه و آستین لباس مردانه با سرکه و جوش شیرین

ترکیب خمیری‌شکل سرکه و جوش شیرین را روی لکه بگذارید و کمی صبر کنید. اکنون با استفاده از یک مسواک این خمیر را روی لکه بمالید. علاوه بر پاک کردن لکه سیاه از یقه و آستین پیراهن و رفع بوی بد آن‌ها، سرکه و جوش شیرین می‌توانند ماشین لباسشویی شما را نیز تمیز کند. همچنین استفاده از این ترکیب می‌تواند منجر به روشن‌تر و نرم‌تر شدن لباس‌ها شود و هیچ ضرری برای محیط زیست ندارد.

تمیز کردن یقه پیراهن مردانه

پاک کردن چرک یقه پیراهن مردانه با مواد شوینده سافتلن

سافتلن یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع مواد شوینده در کشور است. پودر ماشین لباسشویی و مایع لباسشویی جنرال HD سافتلن با رایحه دلپذیر نیز می‌توانند در پاک کردن لکه سیاه از یقه و آستین پیراهن به شما کمک کنند. آنزیم‌های قوی موجود در این مواد شوینده می‌توانند به‌آسانی انواع لکه سیاه یا لکه عرق را از بین ببرند.

فرمولاسیون جدید پودر ماشین لباسشویی سافتلن هیچ صدمه‌ای به کیفیت لباس‌ها نخواهد زد و نرمی و تازگی را به آن‌ها خواهد بخشید. علاوه بر این موارد، مواد شوینده این برند دارای خاصیت سفیدکنندگی لباس‌های سفید رنگ و درخشان‌کنندگی لباس‌های رنگارنگ هستند. اگر چند بار لباس‌ها را با سافتلن بشویید، حتما تاثیر آن را به‌خوبی مشاهده خواهید کرد.

ابتدا مواد شوینده سافتلن را روی لباس‌ها بریزید و سپس بخش لکه‌دار را مالش دهید. در مرحله بعدی، آب گرم را روی این بخش بریزید تا لکه سیاه دیگر دیده نشود. اگر هنوز لکه‌ها را می‌بینید، دوباره لباس را شستشو دهید. یک و نیم پیمانه از پودر لباسشویی برای پاک کردن لکه سیاه از یقه و آستین پیراهن نیمه‌چرک کافی است. برای رفع چرک یقه خیلی کثیف باید از دو پیمانه استفاده کنید.

روش‌های طبیعی مانند جوش شیرین، سرکه و آبلیمو که برای پاک کردن لکه سیاه از یقه و آستین پیراهن مردانه در این مقاله معرفی شد بهتر است برای بخش‌های بی‌رنگ لباس‌ها استفاده شود. در غیر این صورت، اگر لباس‌های شما رنگارنگ است ما مواد شوینده سافتلن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همان‌طور که اشاره کردیم آنزیم‌های قوی موجود در این مواد می‌توانند هر لکه‌ای را بدون صدمه رساندن به لباس تمیز کنند.

جوش شیرین – سرکه بواسطه تاثیرات اسیدی و قلیایی به بافت پارچه آسیب رسانده و موجب ریش ریش شدن نقاط مورد استفاده می‌شوند.

بهترین کار اینکه مایع لباس سافتلن را بر نقاط مورد نظر ریخته و بدون فعالیت دیگری آن را در ماشین بیندازند اگر شستشو با دست است بعد از مالیدن مایع لباس ده دقیق صبر کرده و آنگاه در تشت به همراه پودر دستی سافتلن شستشو انجام شود.


همچنین بخوانید: علت برق داشتن بدن


سخن آخر

اگر لباس‌ها دارای چرک کمی هستند، شستشوی معمولی برای رفع آن‌ها کافی است و نیازی به استفاده از روش‌های کاربردی طبیعی نیست. آیا لباس‌هایتان زودبه‌زود کثیف می‌شوند؟ برای جلوگیری از کثیف شدن یقه پیراهن بهتر است در پوشیدن مداوم لباس‌ها زیاده‌روی نکنید و در صورت امکان از لباس سفید رنگ استفاده نکنید. همچنین رعایت بهداشت فردی و نوار مخصوص یقه نیز روش‌های دیگری برای جلوگیری از کثیف شدن یقه پیراهن مردانه هستند.

اگر این مطلب توانسته است شما را در رفع چرک مردگی لباس روشن یا تیره کمک کند، تجربه خود را در نظرات بیان کنید. همچین در صورتی که سوالی در این باره دارید، حتما در نظرات از ما بپرسید.

مطالب مرتبط
نظر بدهید